3 BENEFICII CHEIE ALE PROTEINELOR PENTRU SĂNĂTATE ȘI PERFORMANȚĂ SPORTIVĂ 2022-09-20T18:33:48+02:00

3 BENEFICII CHEIE ALE PROTEINELOR PENTRU SĂNĂTATE ȘI PERFORMANȚĂ SPORTIVĂ

Importanta proteinelor pentru performanta sportiva

Aportul recomandat de proteine este de 20-40 de grame de proteine în decurs de o jumătate de oră după efectuarea exercițiilor fizice.

De Dana Ryan, Ph.D., MBA, M.A. – Director, Sport Performance and Education, Herbalife Nutrition

Proteinele sunt esențiale pentru fiecare persoană, în fiecare zi.

Proteinele devin cu atât mai importante cu cât suntem mai activi și, deși majoritatea oamenilor știu că sunt importante, adesea nu înțelegem motivele.

Proteinele sunt alcătuite din aminoacizi, iar aceste proteine și aminoacizi sunt principalele componente ale mușchilor, oaselor, pielii, țesuturilor și organelor noastre.

Atunci când consumăm proteine, corpul nostru le descompune în aminoacizi individuali în timpul digestiei și apoi folosește acești aminoacizi pentru a crea noi proteine în tot corpul.

Este esențial să consumăm o cantitate adecvată de proteine; altfel, organismul va trebui să descompună masa musculară pentru a obține aminoacizii de care are nevoie pentru a funcționa.

Există 3 beneficii principale ale proteinelor:

Beneficiul #1Proteinele contribuie la sațietate.

Una dintre principalele probleme pentru persoanele care țin o dietă bazată pe restricții calorice în încercarea de a pierde în greutate și pentru sportivii care ard o cantitate semnificativă de calorii este senzația de foame.

În acest caz, consumul de proteine poate fi deosebit de benefic, deoarece contribuie la menținerea sațietății mai mult timp, comparativ cu consumul de carbohidrați sau grăsimi.

Așadar, pentru oricine încearcă să reducă la minim consumul de gustări nesănătoase, gustările bogate în proteine reprezintă o alternativă sănătoasă.

Beneficiul #2Proteinele stimulează metabolismul.

Pe lângă faptul că ajută la promovarea sațietății, proteinele pot contribui, de asemenea, la accelerarea metabolismului, ceea ce poate ajuta la arderea mai eficientă a caloriilor, un lucru important pentru oricine dorește să își schimbe compoziția corporală.

Atunci când sunt consumate pe parcursul zilei, proteinele contribuie la menținerea masei musculare.

O masă musculară adecvată este, de asemenea, esențială pentru menținerea metabolismului.

Beneficiul #3 Proteinele contribuie la recuperare și creșterea masei musculare.

Consumul de proteine nu numai că ajută la prevenirea degradării masei musculare, dar poate contribui și la creșterea acesteia.

Combinarea activității regulate și a exercițiilor fizice cu aportul de proteine promovează creșterea musculară.

Proteinele de înaltă calitate conțin toți aminoacizii esențiali și sunt bogate în aminoacizi cu lanț ramificat (BCAA).

Leucina, unul dintre acești BCAA, joacă un rol major în promovarea creșterii musculare și a recuperării după exercițiile de rezistență și anduranță.

Aceste proteine de înaltă calitate se găsesc în alimentele proteice de origine animală, cum ar fi carnea slabă de pasăre, carnea de vită, peștele, produsele lactate, produsele din ouă și ouăle întregi.

Shake-urile proteice sunt extrem de convenabile, ceea ce le face utile pentru persoanele active și sportivii care sunt mereu în mișcare. În cazul în care alegeți un supliment de pudră proteică, s-a demonstrat că proteinele din zer și cele pe bază de plante, cum ar fi soia sau mazărea, promovează cel mai eficient creșterea și recuperarea masei musculare.

Câte proteine ar trebui consumate și cât de des?

Momentul consumului de proteine este deosebit de important pentru sportivi sau pentru oricine încearcă să își dezvolte masa musculară. Exercițiile fizice solicită mușchii.

Consumul de proteine după un antrenament ajută la repararea și reconstrucția mușchilor.

Aportul recomandat de proteine este de 20-40 de grame de proteine în decurs de o jumătate de oră după efectuarea exercițiilor fizice.

Sursa:https:/ /www.kudika.ro/articol/wellness/69919/3-beneficii-cheie-ale-proteinelor-pentru-sanatate-si-performanta-sportiva.html