Grasimea Viscerala – Un adevarat motiv de ingrijorare! 2022-09-13T13:19:11+02:00

Grasimea Viscerala – Un adevarat motiv de ingrijorare!

Grăsimea viscerală se referă la acea grăsime ascunsă, stocată la nivelul abdomenului sau în jurul organelor, inclusiv a ficatului și a intestinelor. În medie, aceasta reprezintă aproximativ 10% din toată grăsimea depozitată în organism.

Grasimea viscerala – Un adevarat motiv de ingrijorare!

Majoritatea țesutului adipos este depozitat sub piele și poartă numele de grăsime subcutanată, pe scurt, acea grăsime ușor de observat, pe care o simți când strângi o anumită porțiune de piele.

În general, grăsimea acumulată la nivelul inferior al corpului (pe coapse) este subcutanată, în timp ce grăsimea acumulată la nivelul abdomenului este viscerală.

O persoană poate fi slabă și în același timp să aibă o cantitate ridicată de grăsime viscerală, ceea ce implică o serie de riscuri pentru sănătate.

Aceasta deoarece grăsimea viscerală produce mai multe substanțe toxice decât grăsimea subcutanată, deci este mai periculoasă.

Prea multă grăsime viscerală pe mușchii abdominali reprezintă un teren propice pentru sindromul metabolic, ce reunește afecțiuni ca: hipertensiune arterială, obezitate, colesterol crescut și rezistență la insulină. Acestea cresc riscul de accident vascular cerebral, boli cardiovasculare și diabet de tip 2.

De asemenea, grăsimea viscerală în exces poate determina apariția unor boli ale ficatului, probleme de fertilitate, cancer, osteoartrită, Alzheimer etc.

Inima sanatoasa / Inima plina de grasime

Grăsimea viscerală este mai frecventă la bărbați decât la femei.

La femei, înaintarea în vârstă și menopauza influențează stocarea grăsimii, astfel că grăsimea viscerală se poate localiza la nivelul abdomenului, deși nu există o creștere în greutate.

Grasimea la femei

Nefiind vizibilă, grăsimea viscerală este mai greu detectabilă decât cea subcutanată.

Poți să afli exact câtă grăsime viscerală ai doar prin teste imagistice de tipul tomografiei computerizate sau rezonanţei magnetice.

Totuși, de obicei nu este nevoie să apelezi la aceste tipuri de teste, ci poți să evaluezi cantitatea de grăsime viscerală și potențialele riscuri pentru sănătate cu ajutorul altor parametri mai la îndemână cum ar fi:

•  Forma corpului.

Adesea, privind în oglindă, poți vedea zona din corpul tău unde se stochează mai multă grăsime. În general, un corp cu abdomenul mărit și șolduri mai înguste înseamnă mai multă grăsime viscerală, iar bărbații tind să aibă mai des această formă.

Depozitarea grăsimii într-o parte sau alta a corpului este influențată de mai mulți factori, printre care ereditatea și hormonii.

Grasimea la barbati

•          Circumferința taliei.

Se consideră că există un risc mare de a avea probleme de sănătate cauzate de grăsimea viscerală pentru femeile cu o circumferință a taliei mai mare de 80-89 cm și pentru bărbații cu circumferința mai mare de 95-100cm.

Masurarea circumferintei taliei

•  Indicele de masă corporală (IMC) poate fi de folos pentru a determina dacă există un exces ponderal major, raportând greutatea la înălțime.

Un IMC peste 30 indică obezitate și, deci, o posibilitate crescută ca persoana respectivă să aibă o cantitate prea mare de grăsime viscerală.

     Chiar dacă nu ai cum să schimbi moștenirea genetică, vârsta sau anumite dezechilibre hormonale, poți să iei măsuri pentru a reduce grăsimea viscerală și riscul diferitelor boli:

  • O alimentația echilibrată și stilul de viață activ vor contribui la scăderea depozitelor de grăsime viscerală.
  • Ai grijă la mărimea porțiilor și alege carbohidrați complecși  precum fructe, legume și cereale integrale și surse de proteine slabe precum carne de pui și pește, ouă, fasole, lactate.
  • Unele studii sugerează că suplimentarea cu vitamina D și calciu poate reduce grăsimea viscerală.
  • Evită grăsimile trans, care se găsesc de obicei în alimente prăjite sau foarte procesate, inclusiv sub denumirea de uleiuri hidrogenate sau uleiuri parțial hidrogenate.

Prevenția este întotdeauna mai bună decât tratarea, așadar trebuie să preluăm controlul asupra sănătății și să reducem grăsimea viscerală, indiferent de vârstă.

Vestea bună este că grăsimea viscerală se poate reduce! Iar cel mai simplu mod de a o diminuna se rezumă, în esență, la menținerea unei diete sănătoase, reducerea consumului de alcool și efectuarea multor exerciții fizice.

Pericolele rezultate din grasimea de pe burta

Grasimea viscerala se afla adanc in cavitatea burtii, cuprinde stomacul, ficatul si intestinele.

Si pentru ca este atat de aproape de ficat, acesta transforma grasimile viscerale in colesterol.

Colesterolul se deplaseaza prin sange si se poate acumula in artere, facandu-le sa se îngusteze si sa creasca astfel riscul bolilor cardiovasculare.

Colesterolul blocheaza arterele

Puteti vedea AICI cum sa reduceti colesterolul .

Noi va putem fi de ajutor cu un  plan alimentar personalizat care va va ajuta sa slabiti sanatos, fara foame si cu o nutritive echilibrata.